Re: plyty glowne zlacze ISA

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 15 Nov 2008 - 23:58:40 MET

radxcell pisze:
> czy ktoras z nowoczesnych plyt glownych pod Intela na nowoczesnych szybkich
> chipsetach posiada zlacze ISA? wystarczy mi jedno.
Nie, choćby z tego powodu że nowe czipsety nie przewidują takiego
złącza/interfejsu w postaci jawnej. Można by sobie wyobrazić
teoretycznie jakiś mostek pci-e <> isa, ale to zbyt niszowe zastosowanie
by ktoś pokusił się o wsadzenie tego w popularną płytę gł.
Po prostu to sie nie opłaca, a światem żądzą pieniądze.

Jeśli ktoś ma poważne zastosowanie dla ISA i jest mu to żywotnie
potrzebne - to stawia odpowiednią (starszą technologicznie) maszynę i ma
isa i nie musi zmieniać peryferii. Niekoniecznie musi to wyjść taniej.

Jeśli ktoś ma niszowe zastosowanie dla isa (np ma skaner z kartą na isa)
a chce mieć komputer nowoczesny - to upgraduje razem z komputerem te
niekompatybilne peryferia i tyle.

Jeśli ktoś chce połączyć jedno i drugie, to zrobi to ogromnym nakładem
kasy - nie widzę problemu stworzenia odpowiedniego choćby zewnętrznego
mostka z ISA, pędzonego choćby po firewire/usb/pci-e/expresscard z
odpowiednim kernel-mode oprogramowaniem, tyle że to tanie napewno nie
będzie.