Re: PC < 50W ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 14 Nov 2008 - 14:49:16 MET

doom3 pisze:
> Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości

> Hmn, to chyba cos nie teges z tym miernikiem, podlacz zarowke 100 wat i
> wieksza i sprawdz.
> Podana przez Ciebie konfiguracja w szczycie "zje" imho ok. 200 wat
> (oczywiscie nie wszytskie podzespoly pracujace na full load, poniewaz wtedy
> mysle, ze bez problemu osiagnalbys pulap 240 watow)
Ok, żarówka 75W, pokazuje 76W (232V, 50Hz, cos=1.00). Sprawdzone na
2szst, pomiar napięcia się zgadza (sprawdzone miernikiem true-rms),
pomiar prądu się zgadza. Cosfi sprawdzałem kondensatorem 4,7uF 400V AC
(jak do silników itp) - mierzy dobrze. Jedyne co może mieć wpływ to
nieliniowy pobór prądu w ciągu sinusa (obciążenie nieliniowe) o wyższych
harmonicznych, ale to załatwia PFC w zasilaczu (powinien wyrównać
pobór, choćby dławik przy pasywnym pfc - więcej niz 50Hz jest spłaszczane)
Fakt faktem "z miernikiem" jest wszystko super, ale marnie mierzy _małe_
pobory mocy (rzędu 5-10W) - po prostu jak to miernik cyfrowy, to jest
jego dolny zakres gdzie bitowo przetworniki pracują na samym dole... Ale
~0,5A to już bardzo przyzwoicie mu wychodzi.