Re: Jaka grafika <=50W

Autor: CeBeR <precz_z_sekcijanstwem_at_gazeta.pl>
Data: Wed 12 Nov 2008 - 23:23:27 MET

Gargamel pisze:

> A które nie mają?
> Używam markowych zasilaczy (taganów 2force konkretnie), ponoć mają aktywne
> PFC i sprawność przekraczająca 83%.

To Ty, ja i jeszcze paru uświadomionych ekologicznie, albo maniaków
sprzętowych kupujących zasiłki 600+W, których na szczęście nie produkują
(jeszcze) Codegeny i inne Tracery. Większość osób posiada zasilacze
bezfirmowe (albo "firm" przed chwilą wymienionych) bez PFC, a w markowym
zestawie (albo w składaku, w którym lepszy zasilacz wyprosił świadomy
znajomy) jak dobrze pójdzie jakiegoś najtańszego
Fortrona/Modecoma/Amacroxa za _aż_ 100 zł z "pasywnym PFC" i sprawnością
trochę ponad 70%.

> Zresztą nie tyle chodzi mi o wielkość wyniku końcowego, co o skalę przyrostu
> obciążenia, a konkretniej proporcje tego przyrostu między różnymi modelami
> podzespołów tego samego typu...

Co się jednak ze sobą wiąże, bo na tą skalę przyrostu obciążenia prócz
rzeczywistego zużycia wpłynie prawie 30% z (nie)sprawności zasilacza i
jeszcze ileśtam z PFa.