Re: niezawodny dysk zewnetrzny

Autor: Marek <marek_at_freelancer-it.org>
Data: Thu 06 Nov 2008 - 15:11:38 MET

> Tylko co to za przyjemność robić (duże) backupy przez USB?

Dlatego ważny jest dobry soft, co by zrobił np replikację, a nie walił od
nowa wszystko co na liście do przerzucenia.
Ja mam na USB i po dniu pracy (programowanie, testy softu) taki "backup"
zajmuje mi niecałą minutę.

> Poza tym - przy kieszeniach na 2,5" (bez osobnego zasilania) zdarzają się
> problemy z niewystarczającym napięciem dostarczanym przez USB. Trzeba dobrze
> dobrać dysk, aby nie był na to zbyt wrażliwy. To chyba nieco ważniejsze niż
> głośnośc.

...a jeszcze ważniejsze jest niepodłączanie takich dysków pod złącza z
przodu obudowy, które naturalnie mają gosze napięcie (spadki?).
Ratować się można kablem USB który ma 2 końcówki - taki w kształcie litery
Y - do komputera wsadzasz dwie końcówki USB, gdzie jeden daje sygnał i
napięcie a drugi napięcie. Napięcie + Napięcie = wystarczające napięcie :)

> Z kolei przy 3.5" konieczność podłączania zasilacza jest trochę upierdliwa, a
> czasem wręcz skrajnie.

...kwestia budżetu i wymagań. Dysk 2,5 cala byłby moim zdaniem lepszy, ale
jest droższy i przez to zakup nieakceptowalny przez część ludzi. Stąd
rozwiązanie 3,5....jako alternatywne

--
Marek
www.freelancer-it.org