Re: drukarka laserowa mon, cicha w trybie gotowości, LPT lub LAN

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 09:43:49 MET

Kamil Frydryszek pisze:
> Pilnie poszukuję nowej drukarki laserowej mono, która jest cicha w trybie
> gotowości. Obecna drukarka używana w jednym z działów mojej firmy drukuje
> dobrze, tylko po wydrukowaniu jednej strony 4.5 minuty pracuje wentylator i
> to bardzo denerwuje użytkownika. Z tego co się orientuję większość nowych
> drukarek laserowych tak działa, ale może ktoś z Państwa mógłby podzielić
> się doświadczeniem na ten temat?

Przede wszystkim: źle rozumiesz terminologię. Te 4.5 minuty
to jest *tryb aktywny*, a nie gotowości. Dopiero po tych
czterech minutach uaktywnia się tryb gotowości.

Drukarka laserowa musi mieć sensownie długi tryb aktywny, bo
inaczej koszty rosłyby niemiłosiernie (ciągłe nagrzewanie
grzałki) a niezawodność poleciałaby na łeb, na szyję. Szcze-
gólnie, że czasem drukarka musi poczekać kilkadziesiąt sekund
na przesłanie kompletnego opisu strony przez komputer. Poza
tym często drukuje się kilka dokumentów pod rząd, a wtedy
między końcem drukowania jednego a początkiem drukowania dru-
giego mija minuta czy dwie.

Inna sprawa, że w wielu drukarkach masz po prostu w menu kon-
figuracyjnym opcję regulacji czasu, po którym drukarka wcho-
dzi w tryb gotowości.

PS. 4.5 minuty wentylatora bardzo denerwuje użytkownika? Mam
     nadzieję, że nie rzuca kamieniami w samochody jeżdżące
     za oknem i nie krzyczy za bardzo na rozmówców za drzwiami.

|                 |  Politechnika Śląska                   |