Re: karta nvidia vs ati

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.to_usun_at_a_to_wykasuj.onet.pl>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 07:54:53 MET

> Ale karta graficzna nie zaczyna się w miejscu, gdzie zaczyna się kabel
> DVI-D. A i nie do końca mogę się zgodzić, że dane cyfrowe bezbłędnie
> wędrują po kablu, tylko dlatego, że jest on "cyfrowy". On dalej jest
> analogowy i podatny na błędy w transmisji. Protokołu wysyłania nie znam...
> ale mam dziwne przeczucie, że nie ma w niej miejsca na kod korekcyjny albo
> wysyłanie 40 razy tego samego piksela, bo się parzystość pakietu nie
> zgadza.

No więc radzę poznać ten protokół, zanim zacznie się na nim psy wieszać.
HDMI pozwala nie tylko na kontrolę błędów, ale także ich korektę w locie lub
nawet ponowne wysłanie pakietu. Poza tym struktura błędów cyfrowych jest
taka, że albo sygnał jest IDELANY, albo KOSZMARNY. Nie ma czegoś takiego, że
bity "trochę się pozmieniają" i RGB zamiast 50,60,70 wyśle 51,59,72.
Reasumując: jeśli obraz "na oko" wydaje się poprawny, to znaczy, że został
przesłany idealnie bez jednego błędu.

MN