Re: karta nvidia vs ati

Autor: Jan Bartnik <bartnikj_at_gmail.com>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 00:25:12 MET

Dnia Sun, 2 Nov 2008 21:30:48 +0000 (UTC), Jacek Popławski napisał(a):

> Jak tym kablem idzie kolor piksela i dociera do monitora to myślisz, że monitor
> inaczej reaguje na kolor wysłany z karty ATi niż na kolor z karty nVidii?

Ale karta graficzna nie zaczyna się w miejscu, gdzie zaczyna się kabel
DVI-D. A i nie do końca mogę się zgodzić, że dane cyfrowe bezbłędnie
wędrują po kablu, tylko dlatego, że jest on "cyfrowy". On dalej jest
analogowy i podatny na błędy w transmisji. Protokołu wysyłania nie znam...
ale mam dziwne przeczucie, że nie ma w niej miejsca na kod korekcyjny albo
wysyłanie 40 razy tego samego piksela, bo się parzystość pakietu nie
zgadza.

BTW: pamiętam czasy wylutowywania filtrów z kart nvidii. Speniały dzięki
nim jakieś rygorystyczne normy... ale obraz był przeraźliwie rozmazany.
Pierwsze co się robiło po zakupie to modyfikacja karty :)

--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik