Re: karta nvidia vs ati

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sun 02 Nov 2008 - 16:44:03 MET

Marek <marek-grupy@gazeta.pl> wrote:

> Muszę się zdecydować na kartęgraficzną: nie do gier, do normalnej
> pracy +obróka zdjęć. Miałem G550 DH, obraz był rewelacyjnie ostry
> zarówno po DVI jak i D-sub. Teraz trafiam w ciemno, kierując się
> głównie ceną, pasywnym chłodzeniem i wyposażeniem (wyjścia
> d-sub/dvi/s-video) w sklepie arest. Kiedyś czytałem, że karty ati
> rysują lepszy =ostrzejszy obraz. To jest nadal aktualne ?

            W ciagu ostatnich 2 miesiecy pracowalem po kilka tygodni na
Matroxie G450, GF9600GT Gainwarda i teraz R4850 Asusa. Jakbym mial
szeregowac subiektywnie jakosc po analogu to w kolejnosci ustawilbym
R4850->G450->GF9600GT. No i te neszczesne sterowniki nVidii we
wspolczesnych kartach nie zmianiajace czestotliwosci pomiedzy 2D/3D
- u ATI to jest zmienne, co ma znaczenie zwlaszcza przy kartach pasywnych.
Skoro gry nie maja znaczenie bralbym jednak ATI - chocby ze wzgledu na duzo
lepsza obsluge wideo - cos w HD na tej karcie pewnie od czasu do czasu
bedziesz chcial obejrzec.

> Na teraz myślę o karcie:
> http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=10766&katid=5
> lub
> http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=10766&katid=5

            W Arescie pomylili chyba przy tym R2400XT czestotliwosc pamieci
efektywna, z czestotliwoscia GPU, bo 800 MHz dla GPU R2400XT i to jeszcze
pasywnego to raczej za duzo. No i troche nei podoba mi sie sklep dajacy 24
miesice gwarancji, na produkt ktory producent daje 36 miesiecy - Gigabyte i
Asus daja 3 lata, Arest ogranicza do 2 lat wg tego co pisza na www.

> a może coś innego z:
> http://www.arest.pl/index.php?inc=cennik&katid=5&skatid=4&grupyon=Ch__l
> _plodzenie:pasywne

            Skoro nie do gier i ma byc pasywne to moze R3450:
http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=13413&katid=5

R3450 to nowsza konstrukcja, zawsze ma te 512 MB RAM, lepsza obsluge video
HD - UVD, przy 180 mln tranzystorow zarowno R2400XT jak i R3450 ten ostatni
jest juz w 55nm, a nie 65 nm jak porpzednik. Dodatkowo konstrukcja
referencyjna jest o 100 MHz wolniejsza (po cholere gonic tak wolna karte na
700 MHz) wiec przy pasywnej karcie powinna zdecydowanie mniej sie grzac.

Co do tego nieszczesnego DSUB na kablu - podejrzewam ze podlaczysz tylko
jeden monitor - wtedy dajesz go na DVI, a jak masz analogowy to po prostu
przez przejsciowke DVI-DSUB i DSUB na kablu zostawiasz w spokoju.

> w cenie jak najniższej=do 200, lepiej 100 zł ;) zł (nie do gier)

            Jak bardzo chcesz ciac koszty to gdzies niedawno widzialem
 R2600PRO 256 MB MSI za 89 zl, nowa z gwarancja oczywiscie, ba na Allegro
R3450 256 MB byly po 74 zl.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938