Re: Uśmierciłem płytę nowym BIOSEm, co teraz?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 01 Nov 2008 - 21:46:50 MET

Przemek <pixi@dixi.pl> wrote:

> Nie przesadzajmy posadzajac naszych uzytkownikow komputerow o zbytnia
> uczciwosc -

            No wiesz to zalezy - mam teraz zagwozdke z nowo kupionym Asusem R4850
z Glaciatorem i jego gola sekcja zasilania. Przydaloby sie dac jej
popularne z radiatorki z TSOPow na malutkie mosfety, ale wlasnie nie chce
potem sciemniac ze nic nie bylo robione i po prostu tego nie zrobie
- skoro producent uznal ze ich nie da i udziela 3 letnia gwarancje na
grafike uznajac ze bardziej oplaca sie ja wymienic jesli sekcja zasilania
sie przegrzeje i padnie niz dodac radiator to jego sprawa. Ja tm zwykly
user podchodzacy sceptycznie do modowania, zimnych katod itp. jestem ;)

> o ile taka przykrosc zdarzy sie na gwarancji to 99% nie probuje
> wyciagac biosu i rozrzutnie wydac 10zl na zaprogramowanie na
> programatorze tylko idzie do gwaranta i udajac
> idiote stwierdza ze plyta nagle przestala dzialac.

            Mam wrazenie, ze nie chodzi o glupie 10 zl, tylko jak zacznie dlubac
przy tej kosci z bios to potem zostanie mu to zarzucone i oddalone zostana
JAKIEKOLWIEK roszczenia gwarancyjne, nie tylko zwiazane z BIOS.

> Plyta jedzie
> wowczas do serwisu producenta i ja nie spotkalem sie
> jeszcze z odmowa naprawy gwarancyjnej czy obciazeniem uzytkownika
> kosztami w takim przypadku - plyta wraca naprawiona
> i jedyna niedogodnosc i kara dla usera to 2 tygodnie bez komputera.

            I to jest wlasnie "kara" duzo dotkliwsza niz te 10 zl IMHO.

> Przy starszych plytach i tak producent nie wypuszcza juz nowych biosow
> bo zainteresowanie producenta produktem konczy sie z rok /dwa lata po
> tym kiedy ostatni egzemplarz serii produktu opuszcza tasme produkcyjna
> ,wiec problem jakby mniejszy( wirusy niszczace bios pomijam bo z
> ostatnim takim przypadkiem spotkalem sie z 5 lat temu)

            Ale mimo wszystko ryzyko istnieje. Nawet majac UPS jesli nie ma noza
na gardle nie ruszam BIOSu mobo. Teraz tez mam wersje biosu z jaka plyte
kupilem, mimo ze 2 lata temu wyszla nowsza - po prostu nie widze potrzeby
zmiany w stosunku do ryzyka.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938