Re: Uśmierciłem płytę nowym BIOSEm, co teraz?

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 31 Oct 2008 - 13:24:10 MET

pikolo wrote:
> Miałem taką maszynę:
> Płyta głowna: Gigabyte GA-8SIML FS220 (rev. 2.0)
> P4 1.7GHz, 512MB DDR, 80GB HDD, Geforce 2 MX
>
> Cos mnie podkusiło i znalazlem na stronach Gigabyte nowy bios z 2006r. do
> plyty o tym samym modelu ale bez fs220
> http://gigabyte.pl/products/mb/driver/ga-8siml_20.html
>
> Podczas flashowania ciagle wyskakiwalo info ze bledna wersja biosu.
> Poszedlem po calosci i wylaczylem w opcjach informowanie o tym, sflashowalem
> bios no i plyta umarla. Wiatraki na plycie sie kreca ale nie glasza sie
> [...]

Nie no, zawsze jest opcja.
- masz stację dysków FDD (co za czasy, że trzeba o to pytać...) - czy po
włączeniu FDD zamiga do Ciebie radośnie lampką?
- jeżeli nie masz FDD - pożycz od kolegi ;-)

Jak nic nie da, to najprościej będzie pobrać _właściwy_ dla Twojej MB
bios (swoją drogą niezła z Ciebie pierdoła, że wgrałeś inny BIOS).
Po pobraniu BIOSu zgraj go, wyciągnij BIOS z płyty i idź do firmy,
która Ci wczyta go przez programator (we Wrocławiu zrobisz to za
dwa-trzy piwa w akademikach PWR, lub w specjalizowanej firmie
(kiedyś to kosztowało 30-50zł).

Metoda 'hard' - znaleźć identyczą płytę główną i zastosować
"walcowanie na gorąco" :>

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,