Re: czy sa dyski twarde odporne na mroz?

Autor: Mirek <pisz_na.mirek_at_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl>
Data: Thu 30 Oct 2008 - 16:13:19 MET

On śro, 29 paź 2008 18:44:37 in article news:<gea1vu$51n$1@node1.news.atman.pl>
RadoslawF wrote:

> Po pierwsze to może wreszcie wyjawisz co mieści się pod twoim
> określeniem "standard IBM PC", ale poproszę precyzyjnie.
> BO dla mnie standard IBM PC to pewien sprzęt do którego
> Bill ani jego firma reki nie przyłożyli.

Tak, BiIl nie stworzył hardware IBM PC (czyli IBM model 5150).

> Basic był elementem DOSu czyli oprogramowania zewnętrznego
> (uruchamianego z dyskietki / dysku). BIOS to było oprogramowanie
> wewnętrzne tylko że nie słyszałem żeby Bill pisał BIOS dla IBMa.

http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_PC
Pierwotnie BASIC (o nazwie IBM Casette BASIC) był w ROMie
- była to wersja Microsoft BASIC. System nie był potrzebny.
W DOSie był BASICA - była to nakładka na ROM-BASIC.

Chyba nawet jeszcze niektóre BIOSy z epoki 486, gdy nie było bootowalnego
medium, wypisywały komunikat "No ROM basic system halted error" bo nie miały
nieuwolnionej części BIOSu.

A tak w ogóle Bill zaczął od BASICu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Altair_BASIC
Altair BASIC [...] It was Microsoft's first product (as Micro-Soft)