Abit AX78 a felerne USB i pytanie o temperaturę.

Autor: MariuszH <mariuszh74_at_>
Data: Thu 30 Oct 2008 - 11:31:04 MET

Witajcie którzy tu zaglądacie :)

Popędzany niestety światowym kryzysem i rosnącym kursem dolara,
zakupiłem kilka nowych części, w tym mobo Abita AX78 na Amd770 i X2
6000+. Było tanio więc szybko wziąłem. Ale niestety po zamontowaniu,
zaczęły się kłopoty z klawiaturą i myszką. Po wypięciu wtyczki i
przepięciu w inny slot usb, klawiatura czy myszka zaczyna działać - ale
tylko do następnego wyłączenia z prądu. Po ponownym włączeniu kompa
ponownie trzeba zmieniać wejście usb i restartowac kompa żeby
zadziałało. Sytuację rozwiązał trochę Hub usb z własnym zasilaniem. Po
podłączeniu do huba wszystko działa idealnie. Na złączach usb na płycie
działa dobrze reszta sprzętu jak drukarka, modem neo czy zew.HDD.( ten
też z własnym zasilaniem ).
Próbowałem zmieniać w Biosie ustawienia klawy i myszki z ust. Bios na
OS, ale nic to nie dało.

I takie moje pytanie w związku z zaistniałą sytuacją - czy może ktoś z
grupowiczów ma/miał kontakt z rzeczoną płytą i czy takie sytuacje
również występują ?

A teraz trochę OT - właśnie pisząc sobie przypomniałem - problem
temperatury - czy jeżeli 1-szy rdzeń ma temp. 30 st. a 2-gi 28 st., to
BIOS i np. Everest lub Core temp, pokazuje ( plus-minus ) 60 st.
Czy takie sumowanie temperatury z 2 rdzeni jest prawidłowe ?

Pozdrawiam
MH