Re: MONITOR - JAKI WYBRAC ROZMIAR i MODEL

Autor: ChOpLaCz <choplacz_at_gazeta.pl>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 23:12:30 MET

> eetam, zależy jeszcze od monitora.
> Jakoś przy moim EIZO FlexScan S2231W nie odczułem dyskomfortu wynikajacego
> przeskalowaniem.

Wiesz. To kwestia percepcji. Jeden widzi, inny nie. Generalnie specyfika
budowy matrycy powoduje to, że obraz generowany pixel w pixel (rozdzielczość
natywna) jest jak brzytwa. Każda inna rozdziałka niż natywna powoduje
"udawanie" przez matrycę rozdzielczości innej, niż pozwala na to jej
fizyczna budowa. Czy ktoś się z tym zgadza, czy nie - obraz musi być gorszy
(i jest!) - a to czy dany zawodnik to dostrzega (?)... j/w. Osobiście nie
dopuszczam wariantów skalowania i widzę je bardzo wyraźnie. Tyle, że
zdarzają się b. nieczęsto. Ot - CRYSIS :) i zdecydowanie wolę pograć w
1680x1050 bez AA, niż zjechać z rozdziałką w dół włączając AA. Obraz
teoretycznie "ładniejszy". Krawędzie wygładzone. Jednak dla mnie wszystko
rozmyte i jak przez rajtuzy oglądane. Subiektywna sprawa.