Re: Dysk twardy do wymiany czy nie?

Autor: Yyy <yts_at_meansoxygen.o2.pl>
Data: Mon 27 Oct 2008 - 22:17:56 MET

".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote in
news:ge575s$q7h$1@news.onet.pl:

> Teraz wiem. Analiza dysku on-line pokazuje cos takiego:
>
> "Your hard disk has 1 offline uncorrectable sectors

czy przeszedles *caly* test? czy tez po pojawieniu sie pierwszego bledu juz
nie miales cierpliwosci kontynuowac tego dlugotrwalego testu fizycznego stanu
nosnika?

jesli tak to moze byc ich wiecej...

> Jest 1 sektor z błędami. Czy reklamować dysk? Nie chciałbym po 2 tygodniach
> usłyszeć w serwisie "Paaaanie, ale dysk jest w porządku, żadnych błędów nie
> ma".

problem w tym, ze od 1 sie zaczyna ale potem sie zaczynaja "mnozyc"
rosnac lawinowo
czesto choc nie zawsze tak bywa, a bywa wtedy kiedy uszkodzony sektor powstal
od uderzenia dysku (moglo to byc jeszcze w sklepie) i wykruszenia sie
odprysku z powierzchni
ten odprysk gdzies na powierzchni magnetycznej talerza pozostaje zawieruszony
i kiedy glowica na niego natrafi to uderza on o powierzchnie i wytraca
kolejny odprysk - wtedy mamy 2 uszkodzone sektory i 2 odpryski
potem glowica w nie (kiedys) uderzy i mamy 4 itd...

jesli dysk masz na gwarancji to REKLAMUJ!

czym wczesniej tym lepiej - jesli zignorujesz to, zaczniesz normalnie uzywac
i zapomnisz to potem nagla utrata danych bedzie o wiele bardziej bolesna!

--
Y?