Re: Ram

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 26 Oct 2008 - 12:03:11 MET

Dnia 26.10.2008, sion napisał(a):

> Tutaj nie ma:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Dual_channel

Ten artykuł jest baaardzo mocno przedawniony. Wymieniony tam nForce2 nie
jest wyjątkiem, który potrafi zestawić DC z nieparzystej ilości modułów
RAM, np. 2x1GB+1x2GB - potrafi to większość chipsetów.
Nowe dodatkowo (nie jestem pewien, ale nF2 chyba też to potrafi*) potrafią
sparować RAM we FlexMode np. 1x1GB+1x2GB (w tym przypadku sparowane
zostanie 1GB z pierwszego modułu i 1GB z drugiego). Z aktualnie
produkowanych potrafi to większość, przynajmniej jeśli chodzi o Intala.
Starszych też się kilka znajdzie.

* przypomina mi się "akademicka" dyskusja na tej grupie z R.Sokołem na
temat jak wytłumaczyć fakt, że nF2 zestawiał DC z modułów 1GB+0,5GB -
wtedy (było to jakieś 2-3, a może więcej lat temu) jeszcze nie używano
terminu FlexMode.

> To jeśli nie jest to tak powszechne w płytach głównych to w mojej
> jakiejś prostej taniej też raczej nie będzie ale jak mi obsłuży
> poprawnie 3 GB z 2 kości to już będzie OK.

Wiesz już jaka to płyta konkretnie (producent/model) czy dopiero
zamierzasz kupić?

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/