Re: Drukarka samochodowa ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 19 Oct 2008 - 00:28:19 MET DST

MC pisze:
> Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości

> USP-u nie są do zabezpieczania drukarek laserowych. Wręcz przeciwnie.
> Chyba nie widziałeś jaki prąd wychodzi z UPS-a.
Chyba nie wiesz jak jest zbudowana drukarka laserowa ;)
Tam jest zasilacz impulsowy, mocy małej (kilka-kilkadziesiąt wat) oraz
załączana optotriakiem grzałka, w budowie identyczna jak żarówka
halogenowa, tyle że o długości takiej jak szerokość kartki, zamontowana
wewnątrz metalowo-silikonowego wałka. Cały problem w tym, że załączenie
tej żarówki daje takie obciążenie, że:
a) napięcie zasilające z przetwornicy spada na tyle, że wyłącza/resetuje
się impulsówka i reszta elektroniki drukarki
lub
b) szczytowe obciążenie zimną żarówką jest wykrywane jako
przeciążenie/zwarcie i ups/przetwornica wyłącza się.