Re: DDR2 667 + DDR2 800 ?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 18 Oct 2008 - 06:15:05 MET DST

Proces sylwia <sylwia.s@gmx.at> zwrócił błąd:
> Jeszcze jedno pytanie mi sie nasunelo.. Te 2 GB, ktore posiadam to
> corsair xms2. Jezeli je zmiksuje z np. jakimis kingstonami (czy inna
> marka - czysto teoretycznie) to tez bedzie ok?
> Czy moze byc tak, ze sie "nie polubia" i wystapia jakies problemy (nie
> wiem jakie, moze np. ze jedne nie beda dzialaly, system nie bedzie
> stabilny itp.)?

Te 4GB będą w jednym module? To może być problem, na większości płyt
będzie problem choć może nie na Twojej, której nie znam. Objawi się tym,
że będzie widać mniej, np. 2 GB. Inny problem będzie jeśli włożysz to w
kilku modułach. W tej sytuacji do stabilnej pracy _może_ być wymagane
grzebanie, czyli zmiana napięć na pamięciach i na chipsecie oraz
relaksacja timingów. No i xms2 chodzą na 1.8V (mam xms2 PC6400, w sumie
4 moduły 2-gigowe, ale jeśli się włoży cztery do jednej płyty to 1.8V
będzie za mało...), a kingstony nie wiadomo, mogą być np. na 2.2V, czyli
przynajmniej tyle trzeba ustawić. To z kolei spowoduje większe grzanie
corsairów i zwiększy prawdopodobieństwo problemów. Wreszcie może być
tak, że po obsadzeniu więcej niż dwóch slotów trzeba obniżyć taktowanie
pamięci poniżej nominalnej żeby nie "błądziła" w testach typu memtest:
http://hcidesign.com/memtest/MemTest.zip
no i żeby przy okazji się dany system czy fotoszop nie wykładał.

BTW, a nie kości dlatego że kości to się psu rzuca ;) (Albo może dlatego
że w jednym module jest tych kości, czyli "chipów", więcej niż jeden)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8