Re: ACER 3690 "zalany" i nie moge sie z nim dogadac...

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Fri 17 Oct 2008 - 23:03:38 MET DST

Rylen wrote:
> Ale ja z natury jestem dociekliwy i przed chwila polalem
> obficie styki ( karta grafiki pod PCI) WD-40 i zmierzylem Metexem
> jaka bedzie opornośc pomiędzy tymi stykami. [...]

Być może wpływa nie na rezystancję, lecz impedancję. Tworzy dodatkową
pojemność. Reaguje z tworzywami, z zabrudzeniami gromadzącymi się wraz z
upływem czasu. Kto wie.
Wiesz, woda (czysta woda!) też nie przewodzi prądu - dopiero w połączeniu
z innymi substancjami (np. kurzem) staje się niebezpieczna.

> Poza tym (scieżki na płycie nie są przepalone sprawdzałem pod lupą)

To, co widzisz to jedynie ścieżki na zewnątrz PCB. Tymczasem płyta główna
ma kilka warstw, np. 6, w dodatku są one połączone przelotkami, które
lubią się uszkadzać - często są nieosłonięte i mogą się np. utlenić. Tego
nie będzie widać jako przepalenie - po prostu rezystancja/impedancja
połączenia znacznie wzrośnie.

> możliwe że zaraz po zalaniu zadziałał bezpiecznik , lub spalił sie
> stabilizator.

Albo jakiś drobny i niepozorny scalak w obwodzie zasilania.

k,