Re: Pożegnanie z komputronikiem ... dłuuugie

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Fri 17 Oct 2008 - 13:18:41 MET DST

On Sun, 28 Sep 2008, arek wrote:

> Bo moze lepiej zdaje sobie sprawe, ze przy
> sprzecie tak niskiej polki bardziej sie liczy
> kolor obudowy i wielkosc guzika, niz jakosc
> fotek (ktora po prostu jest i tak 'byle cos bylo widac')

  A co, jak ktoś (ja np) postawi tezę że taki wniosek to wynik
nieznajomości sprzętu "w okolicy 1000 zł"?
  Dla porządku - większości z tego sprzętu w rękach nie miałem.
  Ale p.r.f.c sobie poczytuję i (z pewnego zakresu własnych doświadczeń
z tym sprzętem, który miałem w garści) wnioski wyciągam, wskazujące
na konieczność nielekceważenia pewnych różnic.
  Chcesz ISTOTNYCH różnic?
  To Ci wynienię - istotne DLA MNIE, jakbym miał kupić sprzęt
w tej okolicy cenowej.
  Szeroki kąt (28 mm eq, ew --), wybór "manuali" (za 1000 zł dostaniesz
używany sprzęt, w którym możliwości manualnych ustawień przekraczają
to co jest dostępne w nowych lustrzankach z najniższej półki,
wymóg nowości tez zakres zawęża ale nie zeruje), RAW, możliwie dużo
przycisków (z grubsza przekłada się na brak koniecznosci operowania
na 3 poziomie menu żeby zrobić prostą rzecz), obracalny LCD
(no, tu może przesadziłem... do 1000 zł to by trzeba sprawdzić),
atabilizacja.

  A, zapomniałbym, wzmianka o marketingu przypomniała mi o dobrym
makro :P

> Nie przesadzajmy z tymi 'parametrami'.
> To przeciez i tak tylko marketingowy belkot.

  MARKETINGOWO nagłaśniane parametry, typu "fafnaście megapiksli
i makro od zero cm"? Owszem.
  Ale są jak najbardziej ISTOTNE parametry, do odszukania
po pominięciu tych marketingowych, przykładowo odpowiednio rozmiar
matrycy oraz osiągalna skala odwzorowania w makro.
  Całkiem spore różnice wychodzą, nawet w tanim sprzęcie.
"Trochę" czyni sporą różnicę ;)

> Troche dystansu

  :D

> a od razu widac jak smieszne
> sa te wszystkie 'recenzje' najnowszego sprzetu :)

"recenzje" tak. Konkretne dane już niekoniecznie.

pzdr, Gotfryd