Re: komputer na lata?

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Mon 13 Oct 2008 - 18:38:54 MET DST

Osoba zamrówczały napisała na pl.comp.pecet:

> hej!
> zastanawiam się nad kupnem nowego komputera, no i wybrałem sobie już
> ten:
>
>http://www.allegro.pl/item456231247_do_biura_e1200_2gb_256mb_dvdrw_placisz_za_7_dni.html

Zintegrowana karta graficzna Intel? Graphic Media Accelerator 950

Hyym. Intel pewnie ładnie chodzi na Linuksie, ale sprawdziłeś
wcześniej? ;) Poza tym karty Intela są chyba dosyć słabe nawet jak na
takie zastosowania.

GoodRam DDR2 2048mb 800mhz PC6400

Ram szybszy niż możliwości płyty. Nie szkodzi. Ale co do firmy... była
nawet ostatnio dyskusja na ten temat. Osobiście wziąłbym kingstona czy
coś innego z 10 letnią gwarancją.

Zasilacz ATX 400W PPFC - mocny, cichy, wydajny

Fajnie. Czyli w sumie nie wiadomo co. Jak chcesz za 2-3 lata wymieniać w
nim kondensatory, śmiało.

> i co o nim myślicie?czy jego wyposażenie nie jest jakieś "tanie"? i co
> najważniejsze: czy pożyje mi co najmniej 10 lat?
> Nie będzie na nim żadnej Visty tylko Linuksik Ubuntu.
>
> do użytku tylko domowego, (nie będzie to konsola do gier:))

Moja rada: złóż sobie sam. Przynajmniej dobierz części, a w sklepie
niech poskładają. Może komuś będzie się chciało tutaj rzucić konfigiem.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur