Bootowanie z CF jednak działa.

Autor: kibic <arti0_at_op.pl>
Data: Wed 20 Aug 2008 - 18:57:18 MET DST

Wszystko zaczęło się od kupna przejściówki CF/IDE no i poformatowania
kart CF tak żeby był na nich system DOS, windows lub cokolwiek No i
co? No i g... :-)

Żadna karta nie botuje. Po przepatrzeniu stada googli oczywiście nic
nie znalazłem poza bredniami doradców i frustracjami tych którym się
nie udało. Dowiedziałem się również, że "fachowcom" z Chipa tez sie
windowsa zabootować nie udało.

No więc rozpracowałem temat sam.

Co to jest zatem dysk? dysk to urządzenie składające się z cylindrów,
głowic i sektorów.

I karta CF również to ma. tyle, że różne programy mogą ją sobie różnie
foramtować.

Włożyłem zatem karte do IDE i dowiedziałem się z biosu, że np Kingston
CF 128Mb ma:
987cyl 8h i 32sek i tu właśnie nastąpił zasadniczy błąd!!!
mbr wskazujący na partycję założoną na taką strukturą nie zabotuje!
dlaczego? bo karta ma inną strukturę! i mimo że wszystkie windowsy,
dosy i aparaty fotograficzne świata bez problemów skorzystają z dysku
logicznego będącego na partycji tak sformatowanej.

Program Norton Utility 8.0 pokazał prawdę 247cyl, 16h i 63sek I TO
JEST DOPIERO PRAWDA!!!

po ustawieniu w biosie takich wartości dla dysku CF/IDE można było
założyć FDISKiem nową poprawną partycję, która BOOTUJE!!! Dopiero
teraz MBR wskazuje prawidłowe miejsce do bootloadera partycji.

wszystkie posiadane karty CF teraz mi botują DOSa

Karty działają i botują nawet na archaicznym 486SX33 z kontrolerem IDE
ISA gdzie trzeba podawać właśnie Cylilndry Głowice i Sektory w biosie
(przedtem nie działało)

Zatem wnioski są takie
1) karta musi być sformatowana NA NISKIM poziomie dokładnie tak jak
potrzebuje ona i bios danego komputera.
2) autodetekcja biosu jest zdradliwa i często nieprawdziwa!
3) formatowanie przez windowsy i inne linuxy wcale nie musi byc
prawidłowe na potrzeby bootowania.

w przypadku moich kart wszystkie były pierwotnie sformatowane na
32sektory a powinny na 63!

Pozdrawiam wszystkich, którym się też uda.