Re: UMPC cd...

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_nospam.com>
Data: Mon 18 Aug 2008 - 10:59:40 MET DST

Kafar wrote:

> Tak, każdy chce mieć coś z kawałka tego tortu, ale Dell strasznie się
> grzebie. To ciekawy segment rynku- małe lekkie i poręczne, niemniej
> jak czytam recenzje płyt miniITX na Atomie, to jeśli taki duet
> http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=4464
> ma problemy z odtwarzaniem filmów no to nieciekawie to wygląda.

Pytanie jest czy te komputery sa przeznaczone do odtwarzania filmów HD?!
Poprzeskalowaniu do rozdzielczosci matrycy juz nie bedzie problemow z
odtwarzaniem ;-) Niestety Intel zaspal z chipsetem do Atoma i serwuje lekko
odswierzony 945G...

> Wiem
> że nazwa netbook mówi sama za siebie, ale i na 9 calach by czasami coś
> obejrzał.

No to "coś" da się obejzeć bez problemu.

> http://itbiznes.pl/art33496.html
> Może wspomniany przez Pana HP na platformie Via coś zmieni w tej
> dziedzinie, bo Intel się grzebie ze zintegrowaną grafiką wspomagającą
> odtwarzanie, a AMD wogóle z całą platformą.

Ja tam miałem kilka płyt na Via mITX i powiem tak: "nigdy więcej". Jeden
wielki fuj.

> A co do Via Nano
> http://itbiznes.pl/art33376.html
> prosze zobaczyć co się z tało z wynikiem pewnego benchmarka, gdy cpuid
> zmieniono na Intel Nano. Przypomina mi to czasy sterowników do grafiki
> Sis/XGI, gdy wystarczyło zmienić plik 3DMark2000/2001.exe na dowolną
> nazwę i zaobserwować jak zmieniał się wynik punktowy, w ten sposób
> uruchomionego benchmarka.

Ciekawe jak sprawuje sie Atom z chipsetem SiS?! Może to byłoby ciekawsze
rozwiązanie niż Atom z 945G?!

--
pozdrawiam
      Mikołaj