Subnotebook MSI Wind czy Asus Eee 900

Autor: Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01_at_janwer.com>
Data: Sun 17 Aug 2008 - 23:30:40 MET DST

Mam PDA i "normalnego" notebooka. Szukam lekkiej i małej maszynki do pracy
pod XP. Ma być terminalem do pracy w sieciach, książką do ebooków i
terminarzem. Niewykluczone, że także uzupełnieniem iPoda oraz sporadycznie
do obejrzenia filmu.

Asus Eee 900 ok 920-960 zł

+++ cena o 1/3 niższa od MSI

++ mniejszy i nieco lżejszy

+ Szybki dysk SSD umożliwia 2x szybsze bootowanie systemu?

+ dłużej działa na standardowej baterii

-- dysk SSD jest wielokrotnie mniejszy od tego w Asusie,

- podobno wolniejszy procesor 900MHz Celeron M, ale czy na pewno wolniejszy?

- klawiatura mało ergonomiczna dla dużego faceta

MSI Wind 1350 zł

+++ większy ekran, lepiej widać
++ duży dysk
+ ekran podświetlany LED
+ blutuf
+ podobno szybszy procesor, ale wiele testów twierdzi, że odwrotnie,
--- cena o 50% wyższa od Acera z Linuksem (a ja mam nieużywane XP),
- na standardowych bateriach pracuje tyle samo, co mój 3,5 letni IBM, czyli
2-2,5 godziny.

Co wybrać?
W szczególności interesuje mnie:
Czy ergonomia Acera naprawdę jest słabsza? Jakie macie doświadczenia z
czytaniem książek na takich monitorach?
Jak to jest z szybkością dysku SSD? Warto miec mniejszy dysk?
Ile działa bateria w tym Asusie?

--
Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/