Re: WiFi - router + switch + print server

Autor: Chopin <stawnanet_at_wUpE.pEEl>
Data: Sun 17 Aug 2008 - 21:08:44 MET DST

Użytkownik <p.bartela@gmail.com> napisał w wiadomości
news:7cf1d6f6-9d08-4465-bedb-1a537da5d28f@34g2000hsh.googlegroups.com...
Witam wszystkich grupowiczów,
jestem użytkownikiem sieci osiedlowej jakich wiele w Polsce. Internet
jest do mnie doprowadzany zwykłą skrętką zakończoną wtyczką RJ-45. Do
tej pory rozwiązania to spisywało się bez zarzutu - miałem jednego
kompa, do niego miałem dołączane urządzenie wielofunkcyjne i tyle :-).
Niedawno kupiłem sobie laptopa i postanowiłem swojego desktopa dać
rodzicom (oczywiście chcę aby mieli dostęp do internetu). Przy okazji
przejścia na laptopa postanowiłem, że całą sieć w moim mieszkaniu chcę
zbudować w oparciu o technologie bezprzewodowe. I tu pojawia się
problem. Szukam urządzenia, które będzie potrafiło rozdzielić sygnał
dochodzący do mieszkania po skrętce na dwa domowe komputery
(oczywiście przyznając im nowe adresy IP, z możliwością kontroli tych
stacji roboczych), a także.... obsłużyć urządzenie wielofunkcyjne (HP
C6280) - czyli spełniać rolę print servera. Zdążyłem się zorientować,
że o ile print server jest sobie w tanie poradzić z opcją drukowania,
to z pozostałymi może być problem. Dlatego moje pytanie brzmi, czy za
jakąś rozsądną cenę dostanę takie urządzenie? (rozsądna cena to max.
400zł). Jeżeli odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi nie, to jaki sprzęt
(bez print servera ale z pozostałymi funkcjami) polecalibyście biorąc
pod uwagę, że rozważam w przyszłości rezygnację z usług mojej lokalnej
sieci i przejście na internet z UPC (annex a(?))? Co sądzicie o
Linksys WAG200G-EU (http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=LINKSYS
+WAG200G+EU)?

Z printserwerem (Port USB) to D-Link DI-524UP. Koszt ok. 200zł.
Ten Linksys ma wbudowany modem ADSL (np. do obsługi Neostrady) czyli ta
funkcjonalność ci się nie przyda
teraz i a tym bardziej później. UPC daje modem z wyjściem ETH i USB.
D-Link spełnia wszystkie Twoje kryteria.

--
Chopin
"Gdynia Moje Miasto"