Re: KVM, USB i mysz

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 17 Aug 2008 - 17:06:05 MET DST

Dnia 16.8.2008, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> - nawet mysz wpięta wprost przez przejściówkę nie zawsze "załapuje"
> przy starcie lub restarcie komputera, czasem wymaga wyjęcia
> i włożenia, tak jakby bez "resetnięcia napięciem" USB w ogóle
> nie wykrywało urządzenia (rozłączenie po stronie PS/2 nie daje
> efektu, poruszanie i klikanie myszą też)

Zmień tę przejściówkę na coś lepszego.

> - przy włączonym KVM, jeśli włączony jest inny komp (czytaj: KVM
> ma cały czas zasilanie), wykrycie myszy można sobie w ogóle wybić
> z głowy.

Dziwne, bo KVM powinien emulować mysz i klawiaturę dla pozostałych tj.
aktualnie nie używanych komputerów, inaczej mówiąc oszukiwać je, że te
urządzenia są podpięte i w momencie przełączenia komputer powinien bez
problemu działać z urządzeniami wpiętymi w KVM.

> Pytanie: czy jest w tym zasługa podłości "przejściówki", tj.
> czy znane są modele z którymi rzeczona płyta nie ma problemu
> wykrycia myszki ew. czy można wskazać miejsce zakupu sprzętowych
> portów PS/2, na PCI lub PCI-E, tudzież czy ktoś ma lepszy
> pomysł?

IMO bardziej przejściówka, ale możliwe, że to też kiepski KVM. Sam swego
czasu w sposób jak opisujesz miałem podłączanych kilka do kilkunastu
różnych komputerów dziennie i z *żadnym* nie było problemów.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/