Zestaw do projektowania i gier

Autor: Maciek - Wally <kolul_at_o2.pl>
Data: Thu 14 Aug 2008 - 18:50:17 MET DST

Witam!

Po serii postów dotyczących składania komputerów dla znajomych w
ostatnim półroczu czas na coś dla mnie :)

Komputer wykorzystuję do projektowania układów FPGA i programowania w
Javie, ale chciałbym też pograć :)

Cena do 2500zł za samą jednostkę. System wezmę OEM a Office'a mam
swojego z licencją na 3 kompy więc nie trzeba. Z tego co widzę zamknę
się w 2800zł.

Komputer ma być przede wszystkim stabilny - jestem w stanie zrezygnować
z podkręcania, chociaż jak coś się uda to będzie dobrze. Ma być też dość
cichy, ale nie mam ochoty bawić się w modding - najlepiej jakby już w
standardzie było w miarę przyzwoicie (nie musi być supercicho, ale -
podkreślam jeszcze raz - przyzwoicie, w granicach rozsądku). Dlatego
mile widziane jakieś heatpipe'y i duże wentylatory.

Używanym przeze mnie programom wystarczą dwa rdzenie, w Quada nie ma
sensu się pchać.

A oto części:

Procesor: Core 2 Duo E8400 BOX
Płyta: Gigabyte GA-EP45-DS4
Pamięć: OCZ 2x2GB 1066MHz CL5 REAPER
HDD: Samsung F1 640GB
VGA: ASUS GeForce 9800GTX+ 512MB
DVD-RW: LG GSA-H55L (zaraz ktoś mnie zjedzie, ale napędu prawie nie
używam a miałem wiele LG i się nie psuły)
Obudowa: ASUS Vento TA-863 bez zasilacza (wybrana "na oko" akurat stoi w
sklepie i jest ładna, do tego nienajgorzej chyba wykonana ;)
Zasilacz: Chieftec CFT-600-14CS z odłączanymi kablami i 14cm
wentylatorem z automatyczną regulacją obrotów, 600W

Mam trzy rozterki:
- czy zamiast tego GeForce'a za 540zł nie lepiej kupić HD4850? Chcę
stawiać Linuxa, ale Radeon odrobinkę tańszy.
- kupuję w sklepie dobrego znajomego. Ostrzegł, że wprawdzie dawno nikt
nie zamawiał u niego Gigabyte'a tej klasy więc na temat tej konkretnej
płyty nie może się rzeczowo wypowiedzieć, ale podobno te najtańsze
modele Gigabyte się sypią. On radzi wziąć Asusa P5Q Pro bo sprowadzał i
było OK. Cena praktycznie ta sama ale mniej złącz na tylnym panelu. Co o
tym myśleć?
- Zasilacz - nie za mocny? Niestety nie znalazłem nic w granicach 250zł
z tak dużym wiatrakiem.

Poza tym prosiłbym o ogólną ocenę zestawu - czy jest OK do takich
zastosowań? Cenowo spełnia kryteria i z Vistą Home Premium 64bit
kosztuje około 2700. Prosiłbym o ocenę także poszczególnych części,
jeżeli ktoś ma akurat takie same i troszkę z nimi popracował ;)

Wielkie dzięki za pomoc :)

--
Życzę miłego dnia,
Maciek