Re: Jak z dwóch zrobić jeden?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Thu 14 Aug 2008 - 07:47:57 MET DST

Adam 'Adak' Kępiński pisze:

> Ogolnie sprawa jest dosc prosta, Athlona 2000 zamieniam na 2500@3200, ram
> chyba caly opycham i kupuje 2x1GB czegokolwiek (naprawde jakikolwiek?),

Czy warto kupować 2x1GB? popatrz na ceny.

> rive oczywiscie wymieniam na Radeona (i wyjmuje niezwykle leciwego
> matroxa), zasilacz rowniez.

masz 2x CRT matrox daje dobry obraz...

  Pytanie co z plyta?
> Asus ma tylko 3 sloty na ram, Abit ma 4 - ale nie wiem jaka jest roznica
> skoro i tak chce wlozyc 2x1GB?

Zostaw ją w spokoju, sam używam, i działa dobrze.

> Z kolei z Abit mial problemy z wbudowanym dzwiekiem - temu zdarzalo sie po
> jakims czasie od wlaczenia komputera charczec - az do resetu - nie wiem
> czy byl to problem softowy czy hardwarowy.

Najczęściej Softwareowy, choć na podkręconym sprzęcie...

> Wolalbym zostac przy Asusie, bo plyta jest juz wkrecona w obudowe, ma sie
> dobrze i ja znam, ale jesli sa jakies przeciwwskazania to sie pomecze i ja
> wykrece.

Nie ma ;)

> http://www.allegro.pl/item407946360_welland_me_751_kieszen_hot_swap_na_dyski_sata_3_5.html

E.. jakoś nie mogę znaleźć co w tym takiego dobrego.

> [ moge wyjac tego 40GB i kupic ew. drugie SATA ]

Dobry pomsył. Stara 40 może mieć w porywach odczyt na poziomie 20 -
30MB/s. Zapewne na tej 40 jest System..., dlatego kupuj drgiego SATA
zwłąszcza ze teraz jest czas kiedy gigabajty sa za grosze.

> Jesli ktos ma jakies pomysly - chetnie wyslycham. I tak jak napisalem -
> wole nie dokladac ilustam set pln - chce na razie z tych dwoch poczciwcow
> zlozyc jeden z minimalnymi kosztami.

Nie pakuj się w zakupy RAM bo drogo, kombinowanie z kieszeniami również.