Re: Raid 5

Autor: rs <no.address_at_no.spam.com>
Data: Mon 11 Aug 2008 - 21:20:47 MET DST

On Mon, 11 Aug 2008 20:42:29 +0200, "Seba_Fan"
<Seba_Fan@poczta.onet.Skasuj-to.pl> wrote:

>hm, zastanawialem sie i sam juz nie wiem, staly nie czyli co chwile nie
>potrzebuje
>plytki CD i DVD odpadaja mam pare tysiecy i jak cos potrzebuje to mnie szlak
>trafia jak musze szukac, a chalupy nie mam jak bibloteka ze sobie znajde
>regal B12 i juz :)
>mam po prostu domowe archiwum zbierane wiele lat i tak naprawde 60% jeszcze
>nie sprawdzalem, ale sa tam jeszcze rzeczy z czasow super amigi :)
>nie uzywam, ale cos tam w serduszku zostalo po kochanych amigach

mialem to samo. przerzucilem sie na streamer LTO2. 200GB na tasmie,
bez kompresji. zamiast calej szafy teraz, raptem nie cala jedna polka.
wydobycie czegos z tasmy (zakladajac, ze sa poopisywane) to raptem
kilka minut.

>bylo pisane o porzadkach to racja, ale zabieralem sie za to duzo razy i
>jakos kiepsko to wychodzi, jestem typem, ktory lubi zbierac i miec

no to witaj w klubie. znaczy sie powinienem cie zalowac, bo wiem ile
mi czasu porzadkowanie tego cyrku. ale jedna obsesje mozna miec.

>przyklad wczoraj chcialem zobaczyc moje nagrania z kamerki HD z przed
>jakiegos czasu i pyk od razu mam dostep do tego co chcialem, a nie szukanie
>po plytach, podlaczanie dyskow zewnetrznych itd
>"Michal AKA Miki' chcialbym podziekowac bo to co napisales, to madra rzecz
>i daje do myslenia

musisz miec jednak ten komp caly czas wlaczony. a to prad , energia,
srodowisko, globalne ocieplenie itp. jesli nie jest to komp
produkcyjny to masz juz dwa wlaczone.

>liczac jeszcze to dysk 1 TB to koszt 320zl wiec oplacalnosci nie widze w
>inych urzadzealy niach
>moze lepszym rozwiazaniem jest zrobic jakis tam maly porzadek i copy na inny
>dysk to co w miare, a raczej za czym bym tesknil jakby padlo
>dlatego ciekawe sa te uwagi i z mojego punktu widzenia oplacalnosci i w
>miare szybkiego dostepu do raid 5

moim zdaniem przy ilosci danych przekraczjacych pojemnosc jednego
dysku, stosowanie dodatkowych dyskow zewnetrzych nie jest zbyt
szczesliwym, ze wzgledow praktycznych rozwiazaniem. grzeje sie to to
niemilosiernie, nawet z studzonej obudowie. szuflowac trzeba. jak
padnie (a wczesniej czy pozniej padnie) to kicha. chyba ze masz kazdy
zdublowany. wtedy zawracanie glowy z synchronizacja danych.
ja bym widzial to w takiej kolejnosci. softowy RAID, hardwareowy RAID,
tasmy, dodatkowe/sieciowe/USB twarde dyski, szuflowanie dyskami DVD

a! a patrzyles za wynalazkami dyskow sieciowych albo USB jako RAID. sa
juz tanie po 4TB, tyle ze ten RAID to bez zadnych zabezpieczen, wiec
tez troche strach <rs>

--
"My God is nicer than yours". Thomas Krupski