Re: jakiego notebooka wybrać ??? wśród jakich producentów szukać?

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Sat 09 Aug 2008 - 12:33:06 MET DST

arek pisze:
> Jak masz male mieszkanie, to na biurku moze stac radio,
> wazonik, pol litra.

No popatrz, przez tyle lat było miejsce na komputery i nagle zniknęło.
Jeśli ktoś nie ma 1 m^2 na biurko z komputerem i wygodnym fotelem albo
miejsca na monitor i klawiaturę na obecnym biurku to niech się w ogóle
zastanowi nad kupnem jakiegokolwiek sprzętu, w końcu może zabraknąć
powietrza w pomieszczeniu ;-)

> Potrzebujesz zaplacic czynsz, odstawiasz wazonik, wyciagasz komputer
> wlaczasz, placisz, zamykasz i odstawiasz na polke pod biurkiem.

Szczerze mówiąc, to nie znam nikogo, kto by wykorzystywał komputer w ten
sposób. Ty tak robisz? W taki razie pewnie przyjdzie mi czekać na
odpowiedź kilka dni ;-) Nawet blisko 70-letnia starsza pani, którą
ostatnio przyuczałem do obsługi komputera potrafi w wolnym czasie po
kilka godzin czytać artykuły na różnych portalach. Piszesz o
ekstremalnych przypadkach, które w rzeczywistości rzadko się zdarzają.

> Zachoruje Ci sie, nudno lezec w wyrku, bierzesz lapa do wyra i
> puszczasz najnowszy film sprzed premiery.

A wyro też kradzione? To już tak offtopicznie.
Nawiasy mówiąc - ja jak jestem chory i leżę w łóżku to mimo wszystko
preferuję filmy na 40-calowym telewizorze. Filmy na laptopie to
męczarnia, kilkukrotnie próbowałem na moim 15,4" (który jest i tak
zdecydowanie zbyt duży, jak na laptopa) i zdecydowanie nie było to
przyjemne.

> I prosze, nie mow o ergonomii pracy przy komputerze, kiedy wiekszosc
> normalnych ludzi uzywa go sporadycznie i krotko,

Wystarczy, że spędzisz przed nim 1-2 godzinę dziennie. I nawet nie sil
się na bzdury, że "większość normalnych ludzi" mniej korzysta z komputera.

> kiedy prawie wszystkie, jesli nie wszystkie biurka 'pod komputer'
> sa zaprojektowane tragicznie i nie maja z ergonomia _nic_ wspolnego.

Nie zauważasz różnicy między normalnym monitorem (duże piksele) nieco
poniżej linii wzroku w dość dużej odległości od głowy, do tego wygodną
klawiaturą ułożoną tak, aby się dobrze z niej korzystało a małym
laptopem z klawiaturą w odległości kilku cm od ekranu? Najlepiej na
kolanach, prawda?

--
PSYLO