Piski generowane przez kartę dźwiękową

Autor: <lucas.herb_at_gmail.com>
Data: Sun 10 Aug 2008 - 20:03:36 MET DST

Witam,
Parę miesięcy temu nabyłem nowy komputer. Zdziwiło mnie, że każde
urządzenie podłączone do wejścia karty dźwiękowej generuje przerywane
piskliwe dźwięki, szczególnie słyszalne podczas pracy na słuchawkach.
Wyciszenie danego urządzenia poprzez systemowy mikser przerywa ten
dźwięk, także gdy urządzenie podłącze do wejścia na panelu przednim
dźwięk jest niesłyszalny. Jest to uciążliwe, ponieważ kartę
telewizyjną podłączam do wejścia karty dźwiękowej a piski obniżają
komfort oglądania.
Kolejnym dziwnym zjawiskiem jest tragiczna praca mikrofonu, przy
maksymalnej głośności nagrywania nawet nagrane krzyki są bardzo słabo
słyszalne, natomiast dźwięk z mikrofonu "na żywo" w głośnikach słychać
dobrze.

Moja płyta główna to Abit IP-35 ze zintegrowaną kartą dźwiękową, a
sterownik dźwięku do niej dołączony: Realtek HD Audio wersja:
5.10.00.5366. Pozostałe podzespoły chyba nie mają tu znaczenia.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Łukasz Herb