Re: Rozmyte litery: LCD LG L206WU + GeForce2 MX 400

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 10 Aug 2008 - 14:32:04 MET DST

Dnia 8.8.2008, f0r5p4m@o2.pl napisał(a):

[...]
> wykryl szukana przeze mnie rozdzielczosc.
> Problemem teraz, o ile nie mam juz oczu zepsutych, jest nieco
> niewyrazny/niekontrastowy obraz, szczegolnie jesli chodzi o tekst.
> Probowalem z ustawieniami obrazu (jasnosc, kontrast, predefiniowane
> przez lg ustawienia typu text/movie itp.) w monitorze ale bez
> wiekszych efektow.
> Zastanawiam sie teraz czy przyczyna nie jest to ze sygnal video
> pochodzi z wyjscia d-sub w karcie graficznej i czy nie bylo by lepiej
> zaopatrzyc sie w karte z wyjsciem dvi-d?

Na zły obraz w analogu może mieć też wpływ słaby jakościowo (czyt. słabo
ekranowany) lub uszkodzony kabel lub też źródła silnego pola
elektromagnetycznego np. za ścianą. Może być też tak, że to wina samego
monitora. Najlepiej gdybyś miał (albo ktoś z rodziny, znajomych) laptopa
i sprawdził czy obraz przezeń wyświetlany na Twoim monitorze jest lepszy.
Jeśli jednak masz pecha i trafiłeś (jak Tutam ;D) na jakiegoś "lipnego"
MXa i faktycznie chciałbyś zmienić kartę, zakładając, że nie chcesz kart
do gier, to spokojnie możesz brać najtańsze (używane) modele - przy DVI-D
sama karta ma minimalny wpływ na jakość obrazu.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/