Re: Temperatura karty graficznej

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Thu 07 Aug 2008 - 22:44:36 MET DST

Użytkownik "Sławek K." <slawek280@wp.pl> napisał w wiadomości
news:g7f2bf$9bq$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości

Na 99.9% problem nie jest związany z temperaturą karty graficznej. Czy komp
resetuje sie tylko w grach ?

> Mam kartę GeForce 8600 GT Asus Silent 256MB HDTV & DVI (PCI-E), tylko z
> radiatorem. Grzeje się bardziej niż Twoja, w spoczynku ok. 80 stopni, przy
> graniu w jakąś strzelankę 110 stopni. Nic się nie psuje, nic się nie
> wyłącza. Zasilacz Antec Phantom 500 (500 W).

Dokładnie. Słyszałem już kilka razy, że rzekomo jak karta długo chodzi w
wysokiej temperaturze to coś tam w niej zaczyna siadać. Ale w praktyce
dopóki nie przekroczy temperatury dopuszczalnej (AFAIR 125st; warto też
sobie na wszelki wypadek włączyć alert termiczny w driverach), to choćby
chodziła po 8h dziennie ze 110st to okres gwarancji (2 lata z reguły) musi
wytrzymać. A za 2 lata to 8600GT będzie wart 30zł, więc nawet jak padnie to
mała "strata" - a cisza wywołana brakiem wentylatora jest zazwyczaj cenna.