Re: Odzyskanie danych po sformatowaniu

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Thu 07 Aug 2008 - 22:06:13 MET DST

"olixa" g77rv8$a7s$1@inews.gazeta.pl

> Bardzo zależy mi na odzyskaniu utraconych zdjęć, których wcześniej nie
> skopiowałam z karty na twardy dysk.
> Czy ktoś może polecić mi sposób na odzyskiwanie danych po sformatowaniu dysku?

Sformatowaniu karty czy sformatowaniu dysku?

> Czy są do tego jakieś programy?

Ja przed miesiącem testowałem odkasowywanie plików z karty SDHC firmy SanDisk
programem dołączonym do tejże karty -- RescuePRO. Szło bez kłopotów, ale bez
nazw (z poprawnymi rozszerzeniami oczywiście) które i tak nie były mi potrzebne.
Poza tym chyba to można odkasowywać czymkolwiek. Co jakiś czas są w czasopismach
różne programy do odkasowywania. Ponadto (jak już ktoś tu wspomniał) jest coś
takiego jak bezpłatny składnik bezpłatnego TestDiska, czyli PhotoRec. :) Kiedyś
to testowałem i było OK, ale od dawna już się tym nie bawiłem, bo mi (: przeszło. :)

Ogólnie to samo formatowanie FATalnych partycji nie jest bolesne, oczywiście
o ile nie doszło do nadpisania, ale akurat kości mają to do siebie, że często
rzekome nadpisanie nie jest faktycznym nadpisaniem -- tak jest w PenFlaszkach,
przynajmniej tych sprzed dwóch lat, którymi się zabawiałem; nie wiem, jak jest
w kartach pamięci, ale być może podobnie. Oczywiście do odkasowania takich
danych zwykły/uniwersalny odksowywacz (typu PhotoRec) nie wystarczy.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'