Re: [pyt] Wyciszanie laptopa

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak61_at_gazeta.pl>
Data: Thu 07 Aug 2008 - 01:37:53 MET DST

> - wymiana wentylatora/ow na jakies PAPSTy, o ile przewidzieli rozmiary
> do notebookow?

Watpie zeby to dalo odczuwalna roznice.
To sa po prostu male wentylatory, wiec musza sie szybko krecic, wiec sa
glosne. No nie ma cudow...

> - wymiana procesora na mniej energochlonny (na pewno skorzysta na tym
> bateria)

Celki nie sa ani wydajne, ani chlodne.
Obecnie mam R61i z C2D i ten jest praktycznie nieslyszalny - ale nawet ten
malenki wiatrak kreci sie niezwykle leniwie - gdyby przyspiesyzl to by
bylo jak u Ciebie. Ostatnio nawet nie wiedzialem czy jest wlaczony i
musialem podniesc klape zeby sprawdzic...

> - kratki po bokach, przez ktore wyplywa powietrze: zdaje sie one
> generuja spory szum, nie mozna tego czyms zastapic?

Eee, wiatrak.

> - moze jakies rozwiazania typowe do laptopow, mam na mysli system
> radiatorow i heat pipe, tylko pewnie ciezko bedzie upakowac?

To wszystko juz jest - chlodzenie w laptopach od dawien dawna opeira sie
na heatpipe'ach.

> Co proponujecie?

Softowo ustaw mu "battery optimization", gdy zwolni to rowniez sie
schlodzi.
Co do chlodzenia - sa przeciez podstawy pod laptopy z 80-120mm
wiatrakami - moze to? Ale w reku nie mialem...

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl