Re: WOL

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Wed 06 Aug 2008 - 22:23:18 MET DST

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w
wiadomości news:g7cr73$vg2$1@news.onet.pl...
> jak to jest z WOL w nowych komputerach? kupiłem sobie kartę siecową z
> kabelkiem WOL, a tu moja płyta nie ma wejścia WOL... co robić? czy to
> działa po złączu PCI jako przerwanie? Ktoś wie?

Kabelek nie jest konieczny od momentu wprowadzenia zlacza PCI w wersji 2.2
czyli juz od dobrych kilku lat. Oczywiscie plyta glowna musi obslugiwac WOL,
ale z tego co sie orientuje, chyba wszystkie obsluguja (na pewno obsluguja
te ze zintegrowanym LANem).

Z przerwaniami to raczej nie ma nic wspolnego - zasada polega na przeslaniu
z zewnatrz tzw magic packet'a, czyli spreparowanego pakietu IP. Stosuje sie
do tego protokol UDP.

Jesli ci nie dziala, to najpierw wyeliminuj takie rzeczy jak blokowanie
broadcastow, czy blokowanie ruchu UDP. Co do pytan dodatkowych - raczej
polecam grupe pl.comp.sieci

Pozdrawiam
Michal