Wymiana karty graficznej AGP - nie wiem co wybrać

Autor: teel <tlorek_at_gmail.com>
Data: Tue 05 Aug 2008 - 20:57:07 MET DST

Witajcie,
Noszę się z zamiarem wymiany karty graficznej w swoim nie nowym już
komputerze, ale na razie nie myślę o jego wymianie (Athlon 1.66GHz,
płyta na NForce2, 1.5GB RAM). Za to karta graficzna (GF FX5500)
zaczyna mi przeszkadzać. Raz spaliła mi już zasilacz (300W), teraz
dochodzi do tego raczej szarpana praca na Compiz Fusion (środowisko 3D
w Linuksie dla niezorientowanych).
Wlazłem na stronkę http://gph.benchmark.pl/ i zacząłem porównywać do
swojego truposza różne inne karty. I wstępnie wybrałem 2, które pasują
do moich widełek cenowych:
- GF 7600 GS
- ATI Radeon X1650 Pro

W uzupełnieniu napiszę, że gram sporadycznie, jak już gram to
najczęściej rajdy WRC, więc 3D się przyda.

Spytacie po co inwestować w stary sprzęt? Aby wymienić cały sprzęt
musiałbym wymienić wszystkie karty PCI (TV, muzyka, sieć), pamięć,
poza tym sprzęt chodzi na moje potrzeby w sam raz. Niestety ta
grafika przy rozdzielczości 1600x1200 zdycha, zarówno w trybie 2D,
jak i w 3D.

Compiz pozwala przerzucić praktycznie całą obsługę desktopu (menedżer
okien) do GPU i pamięci karty, zwalniają się wtedy zasoby procka.
Wówczas ten oszałamiający już sprzęt jeszcze dostanie kopa!

GeForce'a lubię, może dlatego, że go mam, a do ATI mam dawny uraz za
brak dobrych sterowników pod Linuksa i zlewcze stanowisko tej firmy na
pytania o brak sterowników do Rage Maxx do Windowsa 2000 :)

Z tego co widzę, to ten Radeon jest mocniej podkręcony i pewnie stąd
ma lepsze wyniki w 3dmarku, ale moc obliczeniową ma sporo mniejszą od
GF. Ponadto ATI ciągnie prawie 2x więcej mocy niż GF, co może
wykończyć mój kolejny zasilacz, a tego bym nie chciał. Znów plus dla
GF za pasywne chłodzenie, bo na wiatrak raczej nie jestem chętny.

Pytanie, bo się bardziej na tym znacie: lepszy ten GF, czy ATI? Jeśli
nie to konkretnie ATI, to które w tych pieniądzach (używane) warto
wziąć? Będę wdzięczny za rady.

Zdrówka
teel