Re: Trzy uszkodzenia HDD w ciągu półtora roku.

Autor: Brodi <madmax81_at_ilovespam.interia.pl>
Data: Tue 05 Aug 2008 - 00:38:53 MET DST

Skrzekacz pisze:
> Witam
>
> Znajomej pada dysk trzeci raz w przeciągu półtorej roku. Sklep, w którym
> kupowała niby sprawdzał zasilacz i był ok, ale kurcze 3 dysk w tak
> krotkim czasie.
> Pod komputer jest podpieta lista zasilająca (niby ma chronić przed
> przepięciem), komp jest odłączany w czasie jakiejs burzy itp, na płycie
> zero kurzu, kondenatory wyglądają dobrze.
>
> Zasilacz w BIOSie wyświetla poprawne napięcia, ale może w czasie pracy
> jednak coś się dzieje. Dysk to WD1600JS, płyta, na ta chwilę pamiętam,
> że to jakiś tani Gigabyte z chipsetem 945.

> [...]
może zdradzisz nam markę zasilacza ?

zanim dysk padnie to są jakieś objawy czy po prostu pewnego dnia się nie
włącza ?

od 2000 roku kupuje same WD i sporadycznie seagate gdy akurat WD nie ma
w magazynie i jak dotąd załatwiłem sobie tylko jedną sztukę podpinając
pod zwalony zasilacz. Spora część pracuje po 12h/dobę a kilkanaście
pracuje nonstop 365 dni w roku

A jesteś pewien że wymieniają dyski na nowe ? dostajesz je w
hermetycznej folii ? Dlatego lubie WD , bo wiem że kupuje nóweczke :]