Re: jaki notebook do 1600 zl z systemem XP/VISTA

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Mon 04 Aug 2008 - 13:02:12 MET DST

Użytkownik "Michal (newsy)" <michal.wisniewski@amorki.pl> napisał w wiadomości
news:g71ffr$99b$1@news.onet.pl...
> Zapomniales doliczyc:
> mysz (20)
> klawiature (20)

Czytaj ze zrozumieniem. Wybierał ceny z nie najtańszego sklepu. Jak poszukasz
dobrze, to cena może być o 100zł tańsza, więc starczy na klawiaturę i mysz.

> ups (tak, bateria w notebooku to ups, jesli mamy zastosowania biurowe) (170)

Tylko przy pracy biurowej ta bateria padnie w ciÄ…gu roku.

> glosniki (nie chce mi sie sprawdzac, czy wumieniony monitor ma je) (20)

tylko te głośniki mają lepsze brzmienie, niż te z laptopa. Sam mam 8 letnie
głośniki (Primax) które lepiej brzmią, niż te z laptopa.

> windows (notebooki przewaznie daja juz z systemem (250)

vista, na którą będziesz od razu joby sadził, że wolna (w laptopie do 1600zł
będziesz miał max 2 GB ramu i jakiś celeron).

> karte wifi (30)
> modem (30)

na cholerÄ™ ci modem, skoro masz wifi?

> w sumie dziwie sie, ze w kontekscie rozmow o zasilaczach 180-200W wystarczy w
> komputerze biurowym - wsadziles tam 400W zailacz.. ;)

wystarczy fortron.

> czyli - znacznie lepszy (wydojnosciowo) komputer mozna zlozyc dodajac jakies
> 500-600 zlotych, czyli nie za 1600 a za 2200.

tylko wydajność będzie 3x większa.

> no i ostatecznie twoj komputer zre wiecej pradu.

Ile ciebie to rocznie wyniesie? Liczmy różnica 40W. Komputer pracuje bez przerwy
przez 8 godz. W tym czasie zje 0,32 kWh. Nie znam twojej stawki, więc przyjmuję
0,45 gr/1 kWh. Miesięcznie wychodzi 3,6zł. Faktycznie majątek. Kupisz sobie o 1
wino mniej.