Re: LCD - ide do sklepu, na co zwrocic uwage?

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 20:55:02 MET DST

Mariusz Kruk pisze:
> Innemi słowy,
> jako kupujący mogę się powoływać na to, że producent podaje, że matryca
> jest klasy pierwszej, ale nie mam obowiązku tego wiedzieć, jeżeli
> producent mnie o tym nie uprzedzi.

Producent nie ma obowiązku specjalnie uprzedzać. Wystarczy że opublikuje
   dane, z których będą wynikać przedmiotowe cechy. A publikuje chyba
każdy.

> Dlatego ciekaw jesterm faktycznych rozstrzygnięć.

Służę informacją. :-) Informacje mam z serwisów kilku producentów
rozpatrujących reklamacje bezpośrednio, lub będących wsparciem sklepów.
  Wymian monitorów sprawnych robi się sporo, z różnych względów.
Najczęściej, aby klientowi pozostało dobre wrażenie. Warunkiem takich
wymian jest oficjalne, lub mniej oficjalne, przyzwolenie producenta. Nie
słyszałem natomiast o przypadku wymiany z powodu niezgodności, choć
wniosków widziałem sporo i spraw pamiętam sporo. Taka nowa moda. 100%
przypadków kończyło się wymianą stanowiska na piśmie. Nikt nie
zdecydował się na sądowe rozstrzygnięcie, nawet w przypadkach, kiedy
pełnomocnik w postaci kancelarii, słał ponaglenia do "wywiązania się".
Nie ma zatem przykładowych rozstrzygnięć, ale przesłanki dają z dużym
prawdopodobieństwem obraz, jaki mógłby być, wyrok sądu.

Tak jak pisałem, decydująca w sprawie jest postawa klienta. Jeśli
nieświadomie spadł na niego dramat, podchodzi jak człowiek, łatwiej jest
nagiąć procedury, żeby mu pomóc. Jeśli jednak doskonale wie o co chodzi
i kombinuje jak obejść problem, zdarza się, że z chwytami poniżej pasa,
odmawia się i tyle.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!