karta graficzna na 4 monitory

Autor: jahu <jahu1_USUN_TO_at_nomail.pl>
Data: Wed 30 Jul 2008 - 22:03:29 MET DST

Szukam ciekawego rozwiązania do podłączenia 4 monitorów do jednego
komputera. Docelowo mają działać na tym tylko aplikacje i tylko 2D (bez
gier).

Widziałem dzisiaj komputer z 2 kartami vga pci-e (chyba jakieś GF6600,
ale nie jestem pewien) - do każdej podpięte po 2 monitory - niestety nie
pracowało to dobrze - tak jakby okna były rysowane programowo, rysowanie
okien w windowsie działało widocznie wolniej niż np. przy jednym lub
dwóch monitorach podłączonych do jednej karty (czym to może być
spowodowane? faktycznie brak wsparcia sprzętowego dla 4 monitorów w 2d?)

Pytanie mam następujące - czy jest jakaś karta, która w jakiś sposób
lepiej obsługuje 4 monitory niż 2 osobne karty z 2 wyjściami.
Ideałem byłoby, gdyby karta miała 4 wyjścia DVI i obsługiwała
rozdzielczość do 1920x1200 na każdym z nich.

Przeglądnąłem rynek i co widzę:
- PNY Quadro NVS 440 PCI-Ex16 DVI/VGA
- MATROX QID 128MB PCIE Low Profile (E128LPAF)
- ASUS EAH3870X2 1024MB DDR3 4xDVI

Zaznaczam, że interesuje mnie tylko praca 2d (www, poczta, giełda, word,
excel).

Czy jest jakiś powód dla którego warto wydać dużo więcej na matroxa? Czy
ten asus nie będzie chodził wystarczająco dobrze? Może ktoś ma
doświadczenia w tym temacie?

Jan Ferdek