Re: Nowe procki wielordzeniowe

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Wed 30 Jul 2008 - 21:37:50 MET DST

"ZASK" <ZASK@zask.pl> wrote in message
news:488d0145$0$29661$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Czytałem jakiś czas temu o zapowiadanych 6- i 12- rdzeniowych AMD oraz 8-,
> 12-, 16- i 32- rdzeniowych INTELach (Nehalem i inne). Jednak ostatnio
> sprawa coś ucichła w mediach, nic się nie mówi, nie pisze o nowych
> wielordzeniowych prockach. Wiem że pod koniec roku mają być mobilne Quady
> dla laptopów (INTEL), a co z prockami do desktopów ?? Jakie wielordzeniowe
> ( > 4 rdzenie ) procki szykują się w najbliższym czasie, wie ktoś ?
> Chciałem na przełomie roku zmienić kompa i jestem ciekaw co będę mógł
> wsadzić nowego do blaszaka.

to o czym piszesz to procesory do serwerow i stacji roboczych, dla desktopow
powinien byc na koniec roku Nehalem Intela - 4 rdzenie kazdy po dwa watki
czyli z dwiema jednostkami logicznymi - w sumie system operacyjny bedzie
pokazywal 8 jednostek
w tym samym czasie powinien sie tez pojawic updatowany procesor QuadCore od
AMD
jesli chcesz miec >4 rdzenie to realnie w naszym kraju w ciagu najblizszego
roku jedynie platformy dual-socket wchodza w rachube
pzdr.,
uC
www.ultracode.eu