Re: Jaka obudowa USB na dysk 3.5"?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 30 Jul 2008 - 00:19:33 MET DST

Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> Poszukuje obudowy USB na dysk SATA 3.5".
> Sensowny transfer (20-30MB/s), zapewniac dobra zywotnosc dysku (zeby sie
> chopak nie ugotowal) i moze jeszcze byc ladna? :-)
Jak chcesz sensowną wydajność, to może obejrzyj "firmowe" obudowy
(sprzedawane przeważnie wraz z dyskiem, przeważnie zwykłym desktopowym)
np Seagate czy WD? Ja mam staruśieńkiego Maxtor One-touch (sprzedawany
był z dyskami chyba 40-80-120-160GB, obecnie siedzi tam 320GB seagate) i
wydajność po usb 2.0 ma bardzo przyjemną. Obudowa alu, tylko wygląd
niezbyt szczególny

> Troche usilowalem googlac, ale mam wrazenie, ze ludziom bardziej wpadly w
> oko dyski 2.5" niz ich wiekszy kuzyni.
Zapewne ze względu na zasilanie - 2.5" to tylko +5v i zasilanie z portu
usb wystarcza (ewentualnie z 2 portów jak więcej mocy trzeba), więc nie
trzeba dodatkowego zasilacza, konstrukcja tansza i prostsza, i do
przenoszenia wygodniejsze - kabli mniej...
Zresztą i tak 90% klientów nie ma pojęcia o jakichkolwiek parametrach, a
dysk wybiera w mediamarkcie "by był ładny" - amerykanizuje się nam
społeczeństwo...