sensowna karta RAID sata/sas PCI-e ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 29 Jul 2008 - 19:35:51 MET DST

Patrze i szukam, ale po hurtowniach to raczej rzadkość, na allegro też
nie często bywa...
Potrzebuję niezawodny komputer, do tej pory używałem raid-1
zintegrowanego w intelowskich ICH8R/9R i "dawało radę"

Przy raid-5 ICH9R (i 5x Seagate 7200.11) ma jakieś dziwne "zaparcia" - w
zasadzie syntetyczne testy chodzą super i wydajność jest kosmiczna, w
zasadzie podczas testów obciążenie cpu jest prawie zerowe, w praktyce
system chodzi jak na 64MB ramu - mimo że na lecącym w tle wykresie widać
że cpu ciągle puste, to momentami kursor skacze, dźwięk przerywa i
wszystko zamiera - w takt migania "hdd-led". Testowane z różnymi
driverami i systemami operacyjnymi, na paru płytach.

Zdecydowałem się na jakiś "totalnie sprzętowy" kontroler raid, bo po
pierwsze mam dość walki (to ma po prostu działać, i to nie tak jak
teraz...), po drugie - wolałbym rozwiązanie przenośne między różnymi
płytami i komponentami, macierze raid przenosiłem od ich7R do ich9r i
"czasem się udawało" ;) a parę razy się nie udało, i tego wolałbym
uniknąć. Dysponuje PCI, PCI-e x1, x4 lub x16, wolałbym coś na pci-e x1
bo to zapewne znajdę na każdej płycie. Interesuje mnie raid-5 na 3 do 6
dysków sata (a jak się uda sas, to też chętnie bo bym się przesiadł na
coś 3x 10000rpm), ewentualnie raid0+1 ale to marnowanie dysków, ważne
żeby dało się odbudowywać i ożywiać macierz w tle pracy systemu...

Możecie coś polecić? Fajnie jakby cena była <1000zł ale pewnie będzie
ciężko...