Jaka karte gigabitowa?

Autor: Sanctum Officium <wytnij.to_at_wytnij.to.>
Data: Sat 26 Jul 2008 - 22:19:26 MET DST

Na dwóch komputerach to samo. Sieć działa wolno, przymula i są inne dziwne
problemy. Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem przyczynę. Winna
zintegrowana karta sieciowa na płycie Asus P5K. Włożyłem do obu kompów stare
karty PCI Fast Ethernet. Działa o niebo lepiej. Chcę do nich kupić karty
sieciowe Gigabit Ethernet i w cholere olać te zintegrowane gówna na płycie.
Generalnie producenci oferują karty Gigabit Ethernet na złączu PCI, co jest
bez sensu, bo złącze PCI ma szybkość tylko 133 MB/s. Mało jest kart na
PCI-E. Linksys, D-Link robią tylko karty na złączu PCI. Na złaczu PCI-E
znalazłem tylko dwie karty. Jedną Intela - dość drogą i drugą Planet - model
ENW-9700. Czy ta karta Planet jest warta zakupu? Czy możecie polecić jakieś
inne karty?

MK