Re: Nowy dysk sata - problem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 21 Jul 2008 - 19:38:21 MET DST

Dnia Mon, 21 Jul 2008 09:16:29 -0700 (PDT), shadovpl@gmail.com
napisał(a):

> Kupiłem nowy dysk sata (Seagate 3500320AS). Zawsze pracowałem na
> systemie
> FAT32, no ale stwierdziłem, że pora najwyższa się przesiąść na ten
> NTFS
> nieszczesny, szczególnie że Partition Magic 8.0 nie pozwalał na
> utworzenie
> FAT32 większej niż 130 GB chyba, a bym wolał mieć 2 partycje tylko.
> Sprawa wyglada tak:
> - Utworzyłem w PQAMgic 2 partycje- primary 150GB i logical ~350GB,
> obie w
> NTFS.
> [...]

Nawet nie napisałeś, jaki system instalowałeś. Zakładam więc, że był to
jakiś stary XP nawet bez SP1 albo jeszcze starszy system, a taki widzi z
dysku jedynie pierwsze 137 GB.
Rada: usuń wszystkie partycje z dysku, wyrzuć tego PM na śmietnik
historii bo do takiego napędu się on zwyczajnie nie nadaje, następnie
spartycjonuj ten dysk po bożemu spod instalatora XP-ka. Na początek
załóż tylko jedną partycję primary nie większą niż 137 GB i ją
sformatuj, zrestartuj (ważne), po restarcie postaw na niej system, wgraj
SP3, a dopiero potem spod uaktualnionego systemu partycjonuj resztę
dysku. Inaczej może się łatwo zdarzyć, że system nadpisze Ci tę pierwszą
partycję przy pierwszej próbie dostępu do obszaru leżącego wyżej.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/