Problem z instalacją XP

Autor: <cracky666_at_gmail.com>
Data: Mon 21 Jul 2008 - 16:13:27 MET DST

Witam
po zakupie nowego komputera wystąpił problem przy instalowaniu XP:
instalator kończy kopiowac na dysk pliki instalacyjne, restartuje się,
pojawia się logo windowsa i windowsowy ekran instalacyjny. po kilku
minutach komputer zawiesza się i nie pozostaje mi nic oprócz resetu.
co ciekawe, za którąś (bodajrze szóstą lub siódmą) próbą, instalator
dotrwał do końca, windows zainstalował się, ale robił zwiechę przy
najprostszych operacjach, więc stwierdziłem że to bez sensu.
próbowałem instalować z trzech różnych płytek (SP1, SP2 i SP3) ale za
każdym razem było to samo. co gorsza, nie dało się zainstalować także
dwóch różnych dystrybucji linuksa. aha, jeszcze jedno: niedawno
zauważyłem że po włączeniu kompa, w biosie pojawia się na ułamek
sekundy taki komunikat: "disc information: no hard disk is detected".
co prawda instalator wykrywa dysk, mogę go nawet podzielić na
partycje, ale słyszałem, że windows xp może mieć problemy z dyskami
SATA. podaję konfigurację kompa:

Procesor: Intel Core2 Quad Q9300 4x2.50 GHz BOX (LGA775, FSB 1333,
6MB, 64-bit)
Płyta: Asus P5N-T Deluxe Nforce 780i SLI
Pamięć: DDR2 2048MB 1066MHz Kingston HyperX (Dual Channel)
Dysk: Maxtor DiamondMax 22 500GB, SATA/300, 32MB cache, NCQ
Karta graficzna: GeForce GTX260 Asus 896MB

macie może jakieś sugestie w czym leży problem i co mogę zrobić żeby
go rozwiązać? z góry dzięki, pozdrawiam