Re: Laptop za 999 zł z Biedronki

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 21 Jul 2008 - 11:22:37 MET DST

Luke pisze:
> ale co wszyscy z tym monopolem ? czy ktos kiedys kazal komus uzywac
> produktow ms pod grozba smierci i trwalego kalectwa ? to jest wlasnie
> wolny rynek. jakos tak sie stalo, ze swiat tego uzywa. ja nie przekonuje

Wolny rynek może samoistnie ulegać degeneracji.

Przepisy antymonopolowe istnieją właśnie po to, by rynek
naturalnie dążący do monopolu czasem odgórnie rozwalić,
bo ludzie sami tego zazwyczaj niestety nie robią.

> nikogo do uzywania, badz nie uzywania ich produktow. po prostu pisze to
> jako zwykly szarak-uzytkownik. szkoda mi czasu i nerwow na uzeranie sie

No to jesteś leń.

> zabawy z ta czy inna wersja linuksa sa zwykla strata czasu. wlasnie

Wolisz płacić? I liczyć na to, że w momencie wykończenia
konkurencji Windows nie będzie np. kosztował po 1000 zł
za każdą drobną funkcję?

> ale niech sobie rosnie. ludzi to nie musi obchodzic. boisz sie, ze ms
> opanuje swiat i wszyscy beda niewolnikami ms i wykonywac rozkazy billa ?

Boję się, że monokultura zagrozi wolności informacji i
oprogramowania.

> potrzeba ? wybacz, moze masz racje, jak sie glebiej zastanowic to
> pewnie masz, ale z punktu widzenia zwyklego szaraka takie straszenie
> msem to traci lekko paranoja.

Ale Ty patrzysz egoistycznie, wyłącznie z własnej perspektywy.
Nie chcesz spojrzeć na całość rynku. Wiesz, jak lepszy byłby
"świat IT", gdyby różne systemy operacyjne i różne pakiety
mogły między sobą wymieniać dane bez problemów? Gdyby był
na przykład jeden standard arkusza kalkulacyjnego i arkusz
zrobiony w Excelu można by spokojnie otwierać w produktach
X, Y, Z firm U, V i W, tudzież w dziesiątkach pakietów
darmowych o różnej funkcjonalności? *Wtedy* dopiero by ludzie
wybierali oprogramowanie zgodnie z ideami wolnego rynku!
Teraz wybierają "tylko MS", bo boją się, że jak będą musieli
popracować w domu albo napisać jakieś pismo do wysłania gdzieś
tam, to cokolwiek napisanie nie w Wordzie czy Excelu nie zos-
tanie przyjęte. A skoro już Office w "domowej promocji", to
jeszcze Windows koniecznie trzeba. I to ma być wolność wyboru?!?
To jest *narzucanie* wyboru przez monokulturę otoczenia!!!

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |