Re: Wybór platformy (desktop) dla spokojnych zastosowań - AMD vs. Intel

Autor: Tomek Głowacki <t_gl.tnijspam_at_tuteztnij.o2.pl-invalid>
Data: Fri 18 Jul 2008 - 20:40:45 MET DST

.B:artek. pisze:
> _Słowo wstępne_
>
> Co mam? AMD XP 2500+ (Barton) na płycie Gigabyte z 1 GiB RAM-u. Tak od 5
> lat.
>
> Jakie zastosowania? Generalnie biurowe, czasem multimedia (filmy, karta
> TV), drobna obróbka grafiki. NIE GRAM. Nie kręci mnie O/C i magiczne
> wyniki w 3DMarkach.
>
> Jakie są moje priorytety? CISZA. I możliwie niski pobór energii,
> zwłaszcza gdy komputer pracuje na pół gwizdka.
>
> Chcę trochę przyspieszyć system, zmienić platformę, pchnąć na przód
> mojego blaszaka. Chociaż do wolnych (w stosunku do zastosowań) nie
> [...]

Patrząc na Twoje oczekiwania - AMD X2 najlepiej w wersji EE (mniejsze
zużycie energii). Do tego dobierz jakąś płyte na AMD w interesującym cię
przedziale cenowym. Wrzuć w to grafikę rzędu 9600GT. Albo coś z
chłodzeniem pasywnym (są jakieś 9600GT pasywne?) Pamięci, w sumie to już
jak uważasz, ja lubię Patrioty, ale OCZ w dobrej cenie można kupić.
Jeśli nie, to Kingstony, może Geile. Wrzuć sobie conajmniej 2GB.

Ogólnie to grafika to trudny wybór, ja sam nie widzę jakoś sensu kupować
mega słabej i wolnej grafiki z poprzedniego "rzutu", jak różnica w cenie
często to 30-50 zł w stosunku do karty ok. 2x szybszej...

Daj do tego zasilacz BeQuiet, jeśli chcesz mieć CICHO (ja jestem
przewrażliwiony, ten jest faktycznie cichy, choć np. jakieś Chiefteki do
400W niczego sobie, nie wyją, nie szumią).

Chłodzenie, to ten Scythe jest ok, ja sam używam Noconę i też jest super.

Wyjdzie ci ok. 1000 zł, może ciut więcej, ale to możesz trochę zjechać z
ceny (mniej wypasiona płyta, może nieco "starsza" grafika dajmy na to
Radeon HD3650)

Ostatnio złożyłem podobny zestaw i... byłem pod mega wrażeniem. Mimo, że
miał boxowy cooler AMD (AMD X2 5000+ EE) to było ciszej jak te moje
domowe wynalazki na C2D. Nie mówiąc już o super sprawności działania
systemu. A pomyśleć, że składałem "budżetowy" komputer...

Pozdr,
Tomek