obudowy małe duże, które lepsze termicznie?

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_at_WYWAL.ens.net.pl>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 07:47:58 MET DST

Witam,

Mam pytanie. W jakiej obudowie (poziomej) są lepsze warunki chłodzenia
procesorów, 1U czy np. 4U ? Do tej pory myślałem, że im większa obudowa
tym chłodniej w niej. Jednak, np. HP oświadcza, że otwarcie obudowy
serwera 2U (zdjęcie górnej pokrywy) psuje przepływ powietrza i może
spowodować przegrzanie elementów. Tak sobie myślę, że małe obudowy mogą
być lepsze gdy chłodzenie jest "mocno" aktywne czyli wiatraki dają
czadu. Jeśli wiatraki są w trybie silent, pewnie duża obudowa jest lepsza.
Jaka jest Wasza opinia?

--
pozdrawiam
Piotr