Re: Karta Radeon HD 4870

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Tue 15 Jul 2008 - 12:14:38 MET DST

gctechs pisze:

> jednak w wieszosc (poza dwoma ostatnimi) z tych gier da sie grac bez problemow. Jak natomiast wyglada to w przypadku
> Radeonow? Nie chodzi mi tu zresza o szczegolowa liste kompatybilnosci, tylko czy ogolnie rzecz biarac problemow ze
> starszymi gierkami jest mniej czy tez wiecej, porownujac z Geforce'ami.
Niektóre gry mogą chodzić dziwnie ale odnosze to bardziej do całej serii
nowszych ATI niz konkretnie do tego modelu(u mnie Blade od Darkness ,
pierwszy Unreal Tournament dostaja przyspieszenia 10x w sensie ruchów
ppostaci - nie wiadomo co sie dzieje - mam zintegrowanego x1250 w
notebooku jest x300). Natomiast nowe po prostu działają fantastycznie na
tej karcie (ja odnoszÄ™ siÄ™ do modelu HD4850)
> Procesor - Core 2 Duo E8400
> Pamiec RAM - GoodRam DDR2 2 x 2GB 800MHz CL5
zamiast tego wybierz 2x2GB Patriot DDR2-800 LLK - ok 340 zł
> Uzywam 32-bitowego XP, jednak wychodze z zalozenia, ze ile system obsłuży, tyle wystarczy, reszta moze sie przydac,
> gdy postanowie uzyc 64-bitowego OS-a. Moje pytanie tylko brzmi, czy XP-kowi "nie przeszkasza" obecnosc wiekszej
> ilosci ramu niz moze obsluzyc (po za tym, ze oczywiscie calej nie wykryje)?
Powinien wykryć 3,5GB
> Plyta glowna - Gigabyte GA-EP45-DS3
Nie wiem czy to Ci cos da - może lepiej coś na P35 np Gigabyte
GA-P35-DS3 (ok 300 zł lub poniżej)

> Ostatnia sprawa to zasilacz. Obecnie posiadam HuntKey HK-400AP. Z tego co wiem, cieszyl sie on dosyc dobra opinia,
> widzialem wiele pozytywnych recenzji. Zastanawiam sie tylko, czy te 400W wystarcza. Ponoc ten zasilacz oferuje
> "100 Wat gratis", w testach osiagnal ponad 490W. Oprocz wyzej wymienionych komponentow (MB,CPU,RAM,GPU) zasilacz
> musialby "uciagnac" takze dwa dyski 7200 rpm (jak pisalem, jeden SATA2, drugi IDE), nagrywarke DVD, FDD oraz
> Sound Blaster-a Live.

Powinien dać radę ale może lepiej wymienić na 450W Corsair VX (ok 220
zł) - po co zasilacz ma pracować na skraju możliwości?

Pzdr, OMSON